ikut aku follow aku yok!

Thursday 24 March 2011

Hati² wanita dengan "CAHAYA"

Sekadar nk berkongsi satu artikel yg aku baca kat Harian Metro 3 hari lepas tentang Pencemaran Cahaya ..Dan dengan bangganyer aku nk bg tau yg aku pon sbnrnyer x tau rupenyer cahaya pon adalah salah satu bentuk pencemaran!Yela la selame ni kebanyakan antara kite (atau aku je kot yg x tau hehehehe) lebih didedahkan dengan pencemaran² lain seperti pencemaran air,pencemaran udara,pencemaran bunyi etc.So Planetrium Negara di Agensi Angkasa Negara akan menganjurkan kempen Pencemaran Cahaya pada 26 Mac 2011 ni bertujuan utk mendidik masyarakat mengenai kepentingan menjaga bumi drpd trus tercemar..(ececece..hebat btol ayt copy paste aku hahahaha)


Impak cahaya ni rupe²nyer leh membahayakan kesihatan manusia & kehidupan² lain kat muke bumi ni.,antaranyer leh meningkatkan kehadiran hormon melatonin  ( http://alkiram.net/salam/2008/08/18/apa-itu-dan-masalah-hormomon-melatonin/) yg bleh menyebabkan risiko mendapatkn kanser payudara selain mendatangkn tekanan psikologi..ishhh² (hati² la wahai wanita sekalian)



jagalah aset anda hehe

0 ~budak comel conteng² dinding umah caye~: