ikut aku follow aku yok!

Wednesday 23 March 2011

Ter...........jatuh

kesian si tembam auntie ni
Assalamualaikum..mulekan hari² indah anda dengan senyuman.. dan semoga kte semua berada dalam lindungan-NYA..amin

Hari ni aku nk berkongsi satu cite yg berlaku around 2 minggu lepas..Ms tu aku berada dlm mood 'mc'..hehehe..so nk dijadikan cite ms aku 'mc' tu aku ada kat Sungai Buloh (umah abg aku)Bangun je pagi tu, akk ipar aku ajk g cari Pejabat Pos Cawangan Serahan kat Bukit Rahman Putra  untuk amek parcel abg aku..pusing punya pusing dkt 1 jam cari x jumpa²..rupa²nya Pejabat Pos ni terletak kat kawasan Perindustrian Bukit Rahman Putra.

Yg aku pelik,pe kejadahnyer la letak Post Office kat kawasan perindustrian??Port dah kat celah kilang² plak tu..dgn lori besar yg berat bertan² lalu kat kawasan tu..adehhh..x strategik lansung!Then,bl selesai akk ipar aku pon plan la g shooping moping kat The Store Sungai Buloh.

Smpai je kat situ,aku,akk ipar,ank sulung dia(Adam) berumur 8 tahun dan anak bongsu dia (Auni)berumur 4 bulan laju jek msuk supermarket tu..haha..mcm tatahan sgt nk shopping..msuk je dlm The Store Adam plak nk gi toilet,then sambung jalan² pastu aku plak nk g toilet..memerut hehehe..jalan² lg akk ipar aku plak memerut..Then Auni yg diletakkn dlm stroller mule merengek²..aku angkat dan bawak dia jalan²..lepas dia senyap aku letakkn dia semula dlm stroller dan pakaikan dia tali pinggang keselamatan..

Si Adam plak  ms tu sibuk nk beli buku tulis,nk wat buku conteng² katanye..dlm ms yg sama Auni mule menangis (mungkin mengantuk)akk ipar aku trus angkat dia dr stroller smbil melayan Adam memilih buku..bl sampai di kaunter bayaran akk ipar aku trus letak si Auni ni dlm stroller.Lepas selesai kitorg trus gerak ke kedai lain.Window shopping pon leh wat rambang mata..abes sume kedai kitong keluar msuk..padahal x bli pon barang.

Dalam sibuk memilih barang tiba² aku dengar ade benda jatuh..(kuat gak bunyi tu)disertai satu tangisan yg agk kuat!!Bila aku toleh je si Auni dah tersembam kat ats lantai!cpt² aku angkt dan peluk dia.Sejuk tangan aku ms tu..kecut perut sume ade..Akk ipar aku cpt² amek Auni dr aku,trus peluk dan tenangkan dia..Adam dah ternganga!Semua x terkata pe²..Sume pekerja² kedai kat situ jd penonton..Malu plak aku sbb rs mcm artis hehehe..Kitorg trus blah dr situ bl jd tumpuan org..malu beb!


Sambil berjalan aku terpikir..cne si tembam tu leh terjatuh dr stroller dia..Rupenyer br aku perasan yg kitorg x pasangkan tali pinggang keselamatan..ishh²..rs bersalah btol aku..Yela korang bayangkan la bdk kecik tu baru umor 4 bulan..jatuh dr stroller.. Nauzubillah..Harap² ms dia jatuh tu Malaikat ade selamatkan dia 
Smpai arini aku rs bersalah sgt pada si kecik tu sbb lupe pasangkan tali pinggang..Kepada mak bapak yg ade ank² kecik tu.. berhati² la ye..jd kan kisah aku ni sebagai pengajaran =)
 

 P/S : " Pakailah tali pinggang keselamatan.Ingatlah org yg tersayang "

2 ~budak comel conteng² dinding umah caye~: