ikut aku follow aku yok!

Wednesday, 20 April 2011

Kurus Dah~

Haha..tajuk tu wat geli² je...3 hari mengganti puase..muke berseri-seri sebab bajet dah kurus siket huhuk~balik umah jer tido sampai lebam!Pagi, bangun sahur dengan roti 2 keping dan air suam..Buka puase makan tak hengat!Harap² cepat la kurus hehe..Sape² yang tak ganti pose lagi sila ganti cepat!Pose dah nak dekat..kang tak sempat ganti pulak..Maklumlah amalan melengah-lengah (sama je ngan malas) ni standard la kan..Sume manusia ade..




Sepanjang 3 hari berpose ni banyak betol aku membazir makanan..adehh rasa berdosa sangat sebab tak mampu nak habiskan sume makanan yang dah aku beli tu.Hari 1st membazir popia..semalam membazir hotdog dan fish ball...Teruk betul napsu aku bila berpose..setan yang memang setan!Menggoda aku membeli dan membazir..oh TUHAN ampunkan aku..sempena mood puase ni aku nak kongsi 1 artikel mengenai kelebihan Ayat kursi..jom baca..




1) Sesiapa yang membaca ayat Kursi dengan khusyuk setiap kali selepas sembahyang fardhu,setiap pagi dan petang,setiap kali keluar masuk rumah atau hendak musafir,Insyaallah akan terpeliharalah dirinya dari godaan syaitan,kejahatan manusia,binatang buas yang akan memudaratkan dirinya bahkan keluarga,anak-anak,harta bendanya juga akan terpelihara dengan izin Allah s.w.t.
2) Mengikut keterangan dari kitab “Asraarul Mufidah”, sesiapa yang mengamalkan membacanya setiap hari sebanyak 18 kali, maka akan dibukakan dadanya dgn berbagai hikmah,dimurahkan rezekinya,dinaikkan darjatnya dan diberikannya pengaruh sehingga semua orang akan menghormatinya serta terpelihara ia dari segala bencana dengan izin Allah.
3)  Syeikh Abu Abbas ada menerangkan,sesiapa yang membacanya sebanyak 50 kali lalu ditiupkannya pada air hujan kemudian diminumnya,Insyaallah Allah akan memncerdaskan akal fikirannya serta memudahkannya menerima ilmu pengetahuan.
4)  Rasullullah s.a.w bersabda bermaksud:”Sesiapa pulang kerumahnya serta membaca ayat Kursi,Allah hilangkan segala kefakiran didepan matanya”.
5)  Sabda Baginda lagi:”Umatku yang membaca ayat Kursi 12 kali pada pagi Jumaat,kemudian berwuduk dan sembahyang sunat dua rakaat,Allah memeliharanya drp kejahatan syaitan dan kejahatan pembesar”.
6)  Orang yang selalu membaca ayat Kursi dicintai Allah dan dipelihara Allah sebagaimana DIA memelihara Nabi Muhammad.
7)  Mereka yang beramal dengan ayat Kursi akan mendapat pertolongan serta perlindungan Allah daripada gangguan dan hasutan syaitan.
8)  Pengamal ayat Kursi juga, dengan izin Allah,akan terhindar daripada pencerobohan pencuri. Ayat Kursi menjadi benteng yang kuat menyekat pencuri daripada memasuki rumah.
9)  Mengamalkan ayat Kursi juga akan memberikan keselamatan ketika dalam perjalanan.
10) Ayat Kursi yang dibaca dengan khusyuk,Insyaallah,akan menyebabkan syaitan dan jin terbakar.
11) Jika anda berpindah kerumah baru maka pada malam pertama anda menduduki rumah itu,eloklah anda membaca ayat Kuris 100 kali,insyaallah,mudah-mudahan anda sekeluarga terhindar dari gangguan lahir dan batin.
12) Barang siapa yang membaca ayat Kursi apabila berbaring ditempat tidurnya,Allah akan mewakilkan 2 malaikat memeliharanya hingga subuh.
13) Barang siapa yang membaca ayat Kursi diakhir setiap sembahyang fardhu,ia akan berada dlm lindungan Allah hingga sembahyang yang lain.
14) Barang siapa yang membaca ayat Kursi diakhir setiap sembahyang, tidak menegah akan dia daripada masuk syurga kecuali maut,dan barang siapa membacanya ketika hendak tidur,Allah akan memelihara akan dia keatas rumahnya,rumah jirannya dan ahli rumah-rumah disekitarnya.
15)Barang siapa yang membaca ayat Kursi diakhir tiap-tiap sembahyang Fardhu,Allah akan menganugerahkan dia hati-hati orang yang bersyukur perbuatan2 orang yang benar,pahala nabi2 juga Allah akan melimpahkan padanya rahmat.
16) Barang siapa yang membaca ayat Kursi sebelum keluar rumahnya,maka Allah mengutuskan 70,000 Malaikat kepadanya,mereka semua memohon keampunan dan mendoakan baginya.
17) Barang siapa yang membaca ayat Kursi diakhir sembahyang , Allah azza wajalla akan mengemdalikan pengambilan rohnya dan ia adalah seperti orang yang berperang bersama nabi Allah sehingga mati syahid.
18) Barang siapa yang membaca ayat al-Kursi ketika kesempitam,nescaya Allah berkenan memberi pertolongan kepadanya.
::renung²kan dan selamat beramal::

5 ~budak comel conteng² dinding umah caye~:

cIk JanNah said... [Reply to comment]

aku belom sempat nak ganti..napsu tengah membuak..camne nie???

NUR AYNIE said... [Reply to comment]

besarnye kelebihan baca ayat kursi huu

~dyana~ said... [Reply to comment]

@cIk JanNahishh² janah..baik ko ganti pose..x pon pose sunat..untung² leh kurus sket nanti huhu..

~dyana~ said... [Reply to comment]

@NUR AYNIEYup Aynie,harus jadikan amalan tu =)

[p@kcikLie] : [ mamaDiana] said... [Reply to comment]

alhamdulillah..dapat gud info kat sini..moga dapat diamalkan selalu dgn Ayat Qursi ini. TQ.

@[mamadiana]