ikut aku follow aku yok!

Wednesday 6 April 2011

Ciken Pox!


Aku tak ingat la masa kecik² dulu aku dah kene ke belom "ciken pox" ni yg aku ingat aku kne demam campak adela hehehehe.Apalah rasanyer  bila dah tua² baru kene "ciken pox" ek..mesti haru kan u'olls..Tergaruk² sane sini walawehh..Semalam en.bofren dapat "mc" sebab demam..dia kata badan rasa tak bape selesa..Tapi bila aku tengok ade ruam² merah then ade pulak gelembung² air..ishhh,tak leh jadi ni..aku tny dia tak bg tau doctor ke..leh plak dia jawab tak..last² gi la clinic lagi sekali..Dapat la cuti seminggu..perghh jeles siot!huhu..

Mak aku kata,kalau kene "ciken pox" INFO ni memang gatal sangat²..Jadi orang yang kene ciken pox ni kene tido beralaskan daun pisang untuk bagi sejuk..Tak oleh makan kicap untuk mengelakkan kesan parut dan elak makanan yang boleh mendatangkan kegatalan..Emm,banyak gak rupenyer pantang larang bile terkene "ciken pox" ni ek..

Harini adela entry pertama yang aku tulis menggunakan ayat full hahahaha..Ni sume pasal aku terkesan ngn entry CIK JANNAH   semalam.. noks i terase oke..sob sob..hahahaha...Di sebabkan kesedaran itu aku pon tulis la entry ni dengan ayat full..selamat membaca =)

4 ~budak comel conteng² dinding umah caye~:

Cik Jannah said... [Reply to comment]

opssss..
u terasa ke nana??
kih3.
tak pe kalau full word org senang nak baca
=)

~miss dyana~ said... [Reply to comment]

hahahaha..tp ade gak terlepas 2 3 ayt tershort form..sorry la der..aku cb biase kn diri yek huhu

irwanmiswan said... [Reply to comment]

huhu dah penah kene cikenpox...abes berlobang2 muke nih huhu

kalau x malas,singgahla
18sx-baju tak seksi tapi seksi
CEO japan airline naik bas pergi kerje
18sg ngeri,akibat memandu sambil pegang talipon
aura usop wilcha!!!

~miss dyana~ said... [Reply to comment]

Huhu..kene masa kecik² takpe..kalau kne dah tua² ni memang jadi muka bulan la..berlobang² =P