ikut aku follow aku yok!

Monday, 18 April 2011

Semoga Dia Cepat Sembuh~

Pagi sabtu tu..lepas je selesai solat subuh,aku terus cari tilam..suhu mendingin..arghhh,giler syok!Tido²!! tu je matlamat aku..Tengah² syok tido hp menjerit² mintak diangkat..Emm,mak rupenyer..


"Ko tido lagi ke?"


"Aah la mak..sejuk ni..hujan lebat..hehe.."


"Tu je la keje ko..Ko tau Kak Ijah masuk hospital?"


"Ade..akak bagi tau semalam.."


"Pergi la melawat dia..Ko tak ingat ke dulu ko tumpang rumah dia?"


"Emm..yela..kang petang orang gi ye.."


Petang tu..aku paksakan juga diri untuk gi hospital Putrajaya melawat Kak Ijah.Sampai je di wad 3b aku mula mencari nama Kak Ijah.Hehehehe..tak jumpa pulak nama dia,yela dalam keluarga aku tau nama dia "Kak Ijah" je..Bila sms tanya no katil baru aku tau nama dia "Azizah"..ishh² teruk benor aku ni yer..


Dari pintu kaca aku nampak Kak Ijah sedang dirawat oleh 3 orang doktor pelatih.Perlahan aku tolak pintu tu,"Wad Kritikal".Masuk je aku terus salam Kak Ijah..Wajahnye pucat,nafasnyer laju turun naik..dia hanya tersenyum melihat aku.Sayu sangat aku tengok keadaan dia masa tu.Tubuhnya tersangat kurus,berbeza dengan keadaannya sebelum ni sebab orangnya besar dan tinggi.


Agak ramai saudara mara yang datang melawat.Semua terkedu bagaikan tak percaya melihat keadaan Kak Ijah..Nafas kak ijah semakin laju..darah yang sepatutnya dimasukkan kebadanya sudah berhenti,sudah tidak boleh diterima oleh tubuhnya.Lengannyer membengkak,akibat cucukkan jarum untuk mencari urat bagi memasukkan darah tersebut.


Setelah hampir 2 jam aku mengambil keputusan untuk pulang,Ku cium tangan dan kedua pipi Kak Ijah.Dia hanya tersenyum..


"Kau doakan akak cepat sembuh ye nana"


Dengan hati yang sayu..aku pulang kerumah.Semoga TUHAN memberi kekuatan kepada Kak Ijah untuk menempuhi hari² mendatang dengan cekal.Semoga dia tabah menghadapi ujian TUHAN.Sesungguhnya ALLAH tidak akan memberi ujian yang tidak mampu ditanggung oleh hambaNYA.




::kak ijah adelah sepupu aku


::dia mengidap kanser berulang,dah kini kanser perutnya sudah di tahap 4


::marilah kita sama² berdoa agar kak ijah cepat sembuh dan kembali ceria..amin

10 ~budak comel conteng² dinding umah caye~:

dwaty said... [Reply to comment]

semoga dia kuat melawan penyakitnya... so, ko kenala bagi dia semangat diy!!!

~dyana~ said... [Reply to comment]

@dwaty harap² macam tu lah..doakan ye..x sampai ati aku tgk dia

NUR AYNIE said... [Reply to comment]

sye doakan die cepat sembuh~ huhuh

Aida Omar said... [Reply to comment]

semoga dia cepat sembuh dan ceria semula..

AMIN..

NaNaSaHiR DaTaNg KoMeN.. said... [Reply to comment]

semoga dia tabah..

http://bungakubakawali.blogspot.com/2011/04/blog-untuk-dikomen.html

~dyana~ said... [Reply to comment]

@NaNaSaHiR DaTaNg KoMeN..terima kasih..moge² doa korang sume samapi..=)

man yusoef said... [Reply to comment]

smoga kak ijah tu tabah...dan cepat sembuh. Amin

eh org batu pahat ke?? sama...hehe

~dyana~ said... [Reply to comment]

@man yusoefTENKS..hehe..yelor,batu pah weh..

Fathiah Hamim said... [Reply to comment]

tahap 4? masyaAllah. barakallahu fik.

~dyana~ said... [Reply to comment]

emm..doakan saja yg terbaek untuk dia yer..=)